
Zo stelt de partij voor om de dorpskern van Neervelp in te richten als één groot woonerf, waar het verkeer stapvoets moet rijden. "Door de auto daar trager te laten rijden, geef je de openbare ruimte terug aan de kinderen en bewoners uit de buurt. Ook het schooltje van Neervelp zou hier veel veiliger door worden.", stelt het groene raadslid voor. "Ook de Groenstraat moet veiliger worden ingericht. In deze straat die vaak gebruikt wordt door fietsende kinderen, rusthuisbewoners en wandelaars, wordt doorgaans veel te hard gereden en zou een zone 30 ingericht moeten worden."
Het gemeentebestuur raakt ook niet aan de snelheden van de gewestwegen, betreurt Groen. "Zo lijkt het ons aangewezen om de zone 50 op de Leuvensesteenweg uit te breiden tot Roosbeek en aan de andere kant tot de Aarschotsebaan.", stelt Van Vlierberghe nog voor, "Ook aan het afrittencomplex van de E40, waar reeds verschillende ongevallen gebeurden, lijkt ons een maximumsnelheid van 50km/u aangewezen.
Voor Groen maakt dit plan geen duidelijke keuze. "Eigenlijk zou straat per straat moeten bekeken worden hoe het leven en wonen daar aangenamer en veiliger kan worden gemaakt. Dit missen we volledig in dit plan.", besluit Van Vlierberghe. Groen zal de komende maanden verschillende wijken bezoeken om met de inwoners te bekijken wat beter kan in hun straat.
Voor meer info kan u terecht bij ons gemeenteraadslid:
Tom Van Vlierberghe
Reacties
Aanmelden via
Facebook Twitter